Общи условия
Общи условия:
Условия за записване
Туристът има право да извърши временна резервация чрез попълване на резервационна бланка чрез уеб сайта на фирмата, по имейл, по телефона или в офиси на Туроператора или на Турагент. При наличие на възможност, временната резервация се пази до 2 работни дни, след което трябва да бъде потвърдена, чрез плащане на депозит. Резервацията се счита за валидна след сключване на Договор за организирано туристическо пътуване и внасяне на депозит.
Информацията, предоставяна в офисите на Туроператора е актуална и се ползва с приоритет пред тази, която може да бъде почерпена от други информационни източници (интернет, рекламни брошури, радио и тв-предавания и т.н.).
- Резервация се прави само след заплащане на депозит в размер на посочената в съответната програма сума. Останалата сума се доплаща минимум 14 /четиринадесет/ работни дни преди датата на отпътуване.
- Договорът за организирано туристическо пътуване (ДОТП) обвързва “24 Травъл” ООД за изпълнение на задълженията му само при препотвърждаване от Туроператора на направената временна резервация, в рамките на два работни дни, както и при извършване на пълно плащане в срок по банков път или в офис на “24 Травъл” ООД. Междувременно подписан договор се приема, че е сключен под отлагателно условие, с оглед очакваното потвърждение, а в случай, че липсва такова, Туроператорът предлага други възможности, които Потребителят може да приеме или откаже, без да дължи неустойка или обезщетения.
- В срок между 10 и 7 работни дни преди началото на пътуването е необходимо Туристът да посети офиса на Туроператора, в който е сключен договора, за да му бъде предоставена информацията по чл.32 от ЗТ. При записване в последния момент тя се предоставя при сключване на договора.
Общи условия на “24 Травъл” ООД за организирани
туристически пътувания(ТП) и тяхната продажба на крайни клиенти – туристи
I.ЗАПИСВАНЕ
- Туристът има право да извърши временна резервация (ВР) чрез попълване на резервационна бланка за туристически пътувания-ТП, включително по телефона. При наличие на възможност ВР се пази до 2 работни дни, след което трябва да бъде потвърдена, чрез плащане на депозит. Информацията, предоставяна в офисите на Туроператора е актуална и се ползва с приоритет пред тази, която може да бъде почерпена от други информационни източници (интернет, рекламни брошури, радио и тв-предавания и т.н.).
- Резервация се прави само след заплащане на депозит в размер на 30% за човек от дължимата сума. Останалата сума в размер на 70% се заплаща минимум 14 /четиринадесет/ работни дни преди датата на отпътуване.
- Договорът за организирано туристическо пътуване (ДОТП) обвързва “24 Травъл” ООД за изпълнение на задълженията му само при препотвърждаване от Туроператора на направената временна резервация, в рамките на два работни дни, както и при извършване на пълно плащане в срок. Междувременно подписан договор се приема, че е сключен под отлагателно условие, с оглед очакваното потвърждение, а в случай, че липсва такова, Туроператорът предлага други възможности, които Потребителят може да приеме или откаже, без да дължи неустойка или обезщетения. В случай, че Потребителят не приеме другите възможности той има право да му бъде възстановен заплатеният депозит без платените суми за самолетни билети, които са невъзстановими след като бъдат издадени билетите.
- Записването за пътуване се извършва от лице над 18г., което се счита за титуляр по резервацията и всяка следваща комуникация относно промени, анулации, плащания и др. на Туроператора ще бъде само с посоченото лице.
- Лицето, подписало ДОТП, представлява интересите на всички Туристи, чиито имена фигурират в договора, като отговаря за техните лични данни, а така също за изпълнение на всички задължения по договора, както и подпомага 3-те лица да окажат съдействие за провеждане на ТП.
- Когато договорът е сключен чрез Турагент, то за информация, контакти, както и при евентуално възникнали проблеми и/или рекламации, Туристите се обръщат първо към него и само при невъзможност за разрешаването им към Туроператора. Всички уведомявания, съобщения и кореспонденция между страните се извършват в офиса на Туроператора, където е сключен договора, респективно – посочените от Туриста адрес, тел. и e-mail.
- Когато Потребителят резервира он-лайн чрез уебсайта на Туроператора, той е длъжен да предостави електронна поща за комуникация,както и актуален телефон за връзка, като с това декларира съгласието си с тази форма на комуникация и всички рискове, свързани с нея. Електронната поща ще бъде използвана за изпращане на електронни билети, потвърждения и евентуални промени по пътуването. При промяна на електронната поща, Потребителят е длъжен да уведоми Туроператора своевременно, за да се избегне загуба на информация. В противен случай, Туроператорът не носи отговорност за всички произтичащи последствия.
II.ВИЗОВИ УСЛУГИ И ЗАСТРАХОВАНЕ
- За пътуванията в държави, за които се изискват визи за български граждани, Туроператорът длъжен да предостави информация в писмен вид или по друг подходящ начин, както и при желание от Потребителя изразено в писмен вид да съдейства на Потребителя като му предоставя необходимите документи /резервации, ваучер. билети и др./, да ги подготви и внесе в съответното посолство срещу съответната такса обработка. В този случай Потребителят е длъжен да предостави на Туроператора изискуеми от Посолството документи, както и да заплати таксите за визата, а също и за куриерските услуги, ако се налагат такива /например ако посолството не е в София/. Непредставянето на документите и незаплащането на таксите или неявяването в посолството на лично интервю, ако е необходимо, се счита за отказ от пътуването по вина на Потребителя.
- Издаването на виза за съответната държава е в компетенция единствено на посолството и не се гарантира от Туроператора. В случай на отказ от страна на Посолството, платените от Потребителя такси за издаване на виза, куриерските услуги /ако има/ и таксата обработка не се връщат. Размерът на таксите за издаване на визите и таксата обработка се посочват в съответната информация на Туроператора по чл. 80 от ЗТ. Туроператорът поема задължението да подготви, обезпечи и осъществи ТП. Туристът е длъжен да окаже пълно съдействие на Туроператора, включително като представи необходимите документи, за осъществяването му.
- Туристът е в правото и задължението си да с запознае подробно с валутно-митническия режим и условията за влизане/напускане и престой на територията на Р България или страната на избраната от него дестинация.
- Турист, ненавършил пълнолетие (България- 18г.), пътуващ с един от родителите или без родител, задължително трябва да притежава и представи на граничните власти пълномощно, удостоверяващо съгласието на другия родител или родителите, респективно попечителите, за пътуване зад граница.
- Туроператорът извършва медицинско застраховане на Туриста, заминаващ извън пределите на Република България, което е включено в цената на ТП и е валидно за времето на пребиваване в чужбина за периода, посочен в договора. По желание на Туриста се сключва застрахователен договор – на по-високо ниво (с/без Аssistance) или за покриване на разходите в случай на загуба на багаж, или в случай на отказ от пътуване от страна на Туриста и на разходите за съдействие, включително при репатриране, както и за случаите на злополука, болест или смърт.
- “24 Травъл” ООД препоръчва и предлага на туристите да сключат застраховка „Отмяна на пътуване“, която покрива рискове, свързани с отмяна на пътуването от страна на туриста по медицински или немедицински причини,
независещи от неговата воля и непредвидими към момента на сключване на договора. Застраховката може да се сключи и в офиса на “24 Травъл” ООД. Застраховката се сключва с начало датата на направената резервация и извършване на плащане.
- Туристът е в правото и задължението си да се запознае подробно с предоставената му застрахователна полица.
- При входящ туризъм чуждите Туристи трябва да имат съответна медицинска застраховка, важаща за РБългария, като при липса им се предлага такава.
III.ПЛАЩАНЕ:
- Плащането се извършва в лева, по банков път на Туроператора.
- Депозит: Ако не е упоменато друго в офертата за конкретния туристически продукт или пакет, размерът на депозита е 30% (тридесет процента) от общата цена. Потребителят внася депозита в момента на подписването на този договор, ако не е упоменат друг срок. Резервации, за които не е внесен депозит се считат за невалидни. За резервации с начална дата на пътуването по-малко от 14 (четиринадесет) дни се внася пълната сума по резервацията.
- Окончателно плащане: не по-късно от 14 (четиринадесет) работни дни преди датата на пътуване, ако не е упоменато друго в офертата за конкретния туристически продукт или пакет.
- Туроператорът установява цените и всички останали условия на продаваните ТП и своевременно предприема необходимите мерки за известяването на техните изменения. Туроператорът има право да променя крайната цена в договора, когато след сключването му се променят с не по-малко от 3% компоненти, участващи във формиране стойността на съответната екскурзия (превоз, хотел, ресторант, курсови разлики и т.н.), както и при промяна на летищните такси.
- Увеличението на цената на организираното пътуване е възможно, но не по-късно от 20 (двадесет) дни преди датата на заминаване при наличието на една от следните причини; при покачване на цените на горивата, при промяна на стойността на транспортните разходи, изменение на размера на таксите, свързани с пътуването /пристанищни, летищни и др./, промяна на валутните курсове, възникнали след подписването на договора до датата на заминаване.
- Ако Туроператорът направи значителна промяна в някои от съществените Клаузи от настоящия Договор, той е длъжен да уведоми Потребителя в двудневен срок от възникване на обстоятелствата по т.19, но не по-късно от 20 (двадесет) дни преди началната дата на пътуването. Промяна в цената с повече от 5% (пет процента) се счита за значителна промяна на договора. Замяна на хотела или заведение за хранене и развлечение с друг от същата или по-висока категория без промяна на цената или замяна на транспортно средство с друго от същата или по-висока категория или класа не се счита за промяна на Договора.
- Потребителят се задължава да уведоми Туроператора за решението си относно направените значителни промени в срок от 3 (три) след получаване на уведомлението за това, но не по-късно от от 7(седем) дни преди началната дата на пътуването.
- В случая на т. 20. Потребителят може да се откаже от договора без да дължи неустойка или обезщетение като има право да избира една от следните възможности:
22.1. Да му бъде предложено друго пътуване от същото или по-високо качество;
22.2. Да му бъде предложено друго пътуване с обща цена от по-ниско качество, като в този случай Туроператорът е длъжен да му възстанови разликата в цената между отмененото и предложеното пътуване;
22.3. Да му бъдат възстановени платените от него суми по договора в 7-дневен срок от датата на уведомлението за отказ, без сумата на платените самолетни билети.
22.4. Цената, заплатена за настаняване се отнася само за лицата по резервацията. Ако друго лице е допуснато от Потребителя в помещенията, резервирани от Потребителя, то той е отговорен пряко за това към съответния хотел.
23. Цените, публикувани в уебсайта на Туроператора www.24travel.bg, са валидни към датата на публикуване. Туроператорът си запазва правото да променя цените.
24. Последващо намаление на цените, в резултат на специални оферти, са валидни само за посочения период и не могат да бъдат прилагани за вече направени резервации.
25. В случай на несвоевременно заплащане, Туроператорът има право по свой избор да изменя условията на ТП или да анулира извършената резервация, включително като прекрати договора, със съответните последици.
26. Туристът има право, в месечен срок преди началото на ТП, да прехвърли своите права и задължения по договора на трето лице, като уведоми писмено в тридневен срок Туроператора и остава солидарно отговорен за всички произтичащи задължения. В тези случаи, наред с други възможни разходи, се дължи на Туроператора административна такса за прехвърлянето, в размер на действителните разходи, но не по-малко от 30 лв. на лице.
- Туристът е длъжен да заплаща допълнителните услуги, невлизащи в стойността на ТП, отделно.
- Договорът важи единствено по отношение на изрично описаните в него услуги. Предостяването на допълнителни услуги извън описаните в договора се извършва по отделно споразумение на страните и за тях потребителят дължи допълнително заплащане. В случай, че допълнително заявената туристическа услуга, извън този договор, не може да бъде предоставена поради обективни причини, Туроператорът възстановява на туриста пълния размер на платената цена за нея. Неосъществяването на допълнителната туристическа услуга не може да доведе до отказ от страна на потребителя от настоящия договор за организирано пътуване.
- При необходимост Туроператорът осигурява предприемането на необходимите мерки в съответствие с:
- Регламент (ЕО) № 1107/2006 на Европейския парламент и на Съвета от 5 юли 2006 г. относно правата на хората с увреждания и на хората с ограничена подвижност при пътувания с въздушен транспорт, наричан по нататък “Регламент (ЕО) № 1107/2006,
- Регламент (ЕС) № 181/2011 на Европейския парламент и на Съвета от 16 февруари 2011 г. относно правата на пътниците в автобусния транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 2006/2004 (ОВ, L 55/1 от 28 февруари 2011 г.), наричан по-нататък “Регламент (ЕС) № 181/2011”, по отношение на лица с увреждания или с ограничена подвижност с цел пътуване с автобус;
- Регламент (ЕС) № 1177/2010 на Европейския парламент и на Съвета от 24 ноември 2010 г. относно правата на пътниците, пътуващи по море или по вътрешни водни пътища, и за изменение на Регламент (ЕО) № 2006/2004 (ОВ, L 334/1 от 2010 г.), наричан по-нататък “Регламент (ЕС) № 1177/2010”, по отношение на лица с увреждания или с намалена подвижност с цел пътуване по море или по вътрешни водни пътища;
IV.ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СТРАНИТЕ
31. ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава:
1. да предостави в съответствие с общите условия по този договор туристическите услуги, заплатени от ПОТРЕБИТЕЛЯ.
2. да осигури задължителна медицинска застраховка на ПОТРЕБИТЕЛЯ за пътуванията извън страната по стандартните условия на застрахователно дружество: „Застрахователно дружество Евроинс” АД и предостави на Потребителя оригинали или копие на застрахователната полица по застраховката преди пътуването.
Медицински разходи по смисъла на Общите условия на медицинската застраховка са:
Разходи в случай на телесни наранявания на Застрахования, причинени единствено и пряко от злополука или в случай на акутно заболяване. Това са обичайни и разумни медицински или болнични разходи, свързани с: транспортиране на Застрахования с медицински транспорт до най-близката болница или до най-близкия лекар; амбулаторно лечение, хонорари на лекари и/или друг медицински персонал; прием в болница; провеждане на изследвания; рентгенова диагностика; лекарства и лекарствени средства по предписана от лекар рецепта, които са необходими и са част от лечението.
Застрахователят покрива разходите за проведеното лечение в болнично заведение, признато за такова от властите в съответната страна, в което пациентът е под постоянен лекарски надзор, което разполага с достатъчна диагностична и терапевтична техника и където лечението се провежда по строго научни и клинично изпитани в дадената страна методи.
За хоспитализацията следва да се използва местната болница или най-близката такава до мястото, където е отседнал Застрахования.
Спешна стоматологична помощ – Застрахователят възстановява разумно направените разходи за спешна стоматологична помощ само в случай на абсцес, пулпит или екстракция на зъб.
Разходи за репатриране.
3. по искане на ПОТРЕБИТЕЛЯ и срещу доплащане да го застрахова за други рискове по време на пътуването.
32. Туроператорът има право да се откаже от договора, без да носи никаква отговорност, ако Потребителят не извърши плащания в установените срокове и по този начин прояви недобросъвестност при изпълнение на своите задължения. За извършено плащане ще се считат: плащанията в брой срещу надлежно оформен документ от служители на Туроператора и плащанията по банков път, с които е заверена сметката на Туроператора. Ако Потребителят е внесъл депозит, но не е извършил в установените срокове плащанията до пълния обем на общата цена на пътуването, депозитът не се връща и турооператорът има право да откаже изпълнението на договора. При представяне на необходимите доказателства, потребителят има право да получи обезщетение на същата стойност при несключване или неизпълнение на договора от страна на туроператора.
33. Туроператорът има сключен застрахователен договор по чл.97 от Закона за туризма със застрахователна компания „ЗД Евроинс” АД – гр. София по Застрахователна полица №: 0650000184/001. Сертификатът за сключена застраховка „Отговорност на Туроператора” се представя на Потребителя преди началото на пътуването.
34. ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да промени превозвача с друг превозвач при настъпване на причини, които правят невъзможно или нецелесъобразно посоченият в договора превозвач да изпълни задълженията си, като уведомява за това ПОТРЕБИТЕЛЯ в срок до 24 часа преди датата на отпътуване.
35. ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да извърши замяна на хотела с такъв от същата или по-висока категория в същия курорт без промяна на общата цена заплатена от ПОТРЕБИТЕЛЯ, в случаите на дублирана резервация, затваряне на съответния хотел или нежелание в последния момент на хотела да приеме туристите.
36. ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да промени часа на тръгване при промяна на превозвача или настъпване на други обективни причини, които налагат това, като уведоми своевременно ПОТРЕБИТЕЛЯ.
(2) Точният час и място на отпътуване от България, рег. номер на автобуса и телефона на съпровождащия представител се съобщават два дни преди отпътуването.
(3) Когато пътуването е с автобус, настаняването в превозното средство се извършва според датата на записване на всеки турист.
37. ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да променя местата за настаняване на ПОТРЕБИТЕЛЯ в превозното средство с цел настаняване на майки с деца, бременни жени, възрастни хора и при наличие на други подобни обективни причини.
38. Туроператорът си запазва правото да отмени пътуването, ако условията в дестинацията са се променили и Туроператорът не би могъл да осъществи пътуването без да изложи на риск сигурността на Потребителя. За такива условия се считат: военни действия, природни бедствия, стачки, епидемии, и други събития, представляващи заплаха за сигурността на Потребителя.
39 Туроператорът се задължава да уведоми Потребителя относно отмяната на пътуването и условията за възстановяване на платената сума в най-кратък срок.
40. Ако събитията, описани в т. 38., възникнат по време на престоя на Потребителя в дестинацията, Туроператорът си запазва правото да анулира пътуването и да предприеме всички необходими мерки за промяна на маршрута на пътуването.
41. Потребителят се задължава:
41.1. при пътуванe извън България да си осигури необходимите лични документи /задграничен паспорт, лична карта/, оформени в съответствие със законите на посещаваната страна и на Р България, както и с изискванията за валидност.
41.2 ако Потребителят е лице, което няма навършени 18 години и което ще пътува в чужбина със собствен задграничен паспорт, лична карта (за лица над 14 г.), то трябва да представи нотариално заверена декларация от двамата родители, че са съгласни със заминаването му в посочената страна на посочената дата (ако непълнолетният пътува заедно с един от родителите си, необходимо е той да притежава нотариално заверено съгласие от другия родител).
41.3. да заплати в пълен обем и в установените в настоящия Договор срокове стойността на туристическите услуги.
41.4. да спазва законите на страната, за която пътува; правилата, установени от представителите на Туроператора и в съответните средства за настаняване. Неспазването на законите и правилата, както и непристойното поведение на Потребителя или поведение, нарушаващо нормалното протичане на пътуването, дава правото на Туроператора да откаже изпълнението на договора, без да дължи неустойки за това на Потребителя. В такъв случай Потребителят е отговорен относно по-нататъшното си настаняване, и обратно пътуване, като всички разходи са за негова сметка.
41.5. Потребителят, който възнамерява да извърши пътуване и престой в страни с повишен риск от инфекциозни заболявания, е длъжен да премине съответна профилактика съгласно международните медицински изисквания, за което е длъжен да се информира сам .
41.6. Ако Потребителят или друго лице по резервацията е лице с намалена подвижност или здравословно състояние, което изисква специални мерки, това трябва да бъде съобщено на Туроператора в момента на записване за пътуване, Туроператорът се задължава да удовлетвори тези изисквания, но не може да гарантира за тях.
41.7. Ако Потребителят се нуждае от помощ от Туроператора по време на пътуването във връзка с възникнало заболяване или е станал жертва на престъпление, както и ако по молба на Потребителя Туроператорът е организирал по-рано отпътуване на Потребителя от дестинацията, или други специални приготовления, които пораждат допълнителни разходи, то тези разходи са за сметка на Потребителя и се заплащат от него в срок до 7 (седем) дни след края на пътуването.
41.8. Туристът е длъжен да спазва точно обявените начални часове за отпътуване и да се явява в състояние и външен вид, които му позволяват да участва в пътуването и които не причиняват неудобство на останалите туристи и на служителите на туроператора и неговите съконтрагенти. Туроператорът не носи отговорност за пропуснати трансфери поради закъснение на туриста или за не предоставени услуги поради неадекватното състояние или външен вид на туриста. В случай, че поради изложените причини за туриста или за туроператора възникнат допълнителни разходи, същите се поемат изцяло за сметка на туриста.
42. Потребителят има право:
42.1. В срок не по-късно от 20 /двадесет/ дни преди датата на пътуването да уведоми Турооператора, че желае да прехвърли правата и задълженията си по настоящия Договор на трето лице, което отговаря на всички изисквания за пътуването. В този случай и двамата са солидарно отговорни пред Туроператора за заплащане на общата цена на пътуването и на разходите свързани с прехвърлянето. Третото лице декларира върху договора, че приема прехвърлянето и че изцяло е съгласно с условията на договора и приложенията към него, както и че е запознато с информацията за пътуването преди приемането на прехвърлянето. Ако туристическият пакет включва полет с редовни авиолинии, билетът не може да бъде прехвърлен на друго лице и сумата по него не се възстановява. Застрахователна полица също не може да бъде прехвърлена на друго лице и сумата по него не се възстановява.
V.ОТГОВОРНОСТ
43. Когато отговорността на контрагентите на ТУРОПЕРАТОРА за вреди, причинени от неизпълнението на услугите, е ограничена от международни договори, ратифицирани, обнародвани в „Държавен вестник” и влезли в сила за Република България, отговорността на ТУРОПЕРАТОРА е в рамките на тези ограничения.
44. Туроператорът може да отмени пътуването, ако не е набран необходимия минимален брой участници или ако отмяната се дължи на непреодолима сила. В тези случаи Туроператорът не носи отговорност за неизпълнението на Договора като връща на ПОТРЕБИТЕЛЯ всички платени суми, без тази част от тях за извършените фактически разходи /платени застраховки, глоба за върнати билети, визови такси и други/. Извършените фактически разходи се удостоверяват с надлежно оформени документи.
45. Туроператорът си запазва правото да промени превозвача с друг превозвач при настъпване на причини, които правят невъзможно или нецелесъобразно посоченият в договора превозвач да изпълни задълженията си, като уведомява за това Потребителя в срок до 24 часа преди датата на отпътуване. Туроператорът си запазва правото да промени часа на тръгване при промяна на превозвача или настъпване на други обективни причини, които налагат това, като уведоми своевременно Потребителя.
46. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за вреди, причинени от неизпълнение или неточно изпълнение на настоящия Договор, ако причините за това се дължат на:
1. Потребителя
2. действия на трето лице, несвързано с изпълнението на Договора;
3. непреодолима сила или събитие, което не може да бъде предвидено или избегнато от страна на ТУРОПЕРАТОРА и неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на задълженията им. За непреодолима сила или събитие ще се считат: лоши метеорологични условия, усложнена пътна обстановка, пожари, наводнения, земетресения и други природни бедствия, забавяне на гранични или контролни пунктове, оказване на помощ на турист, национални или религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, технически аварии, промяна в работно време на учреждения, вкл. на музеи, административни актове, издадени след подписване на договора, дефект на превозно средство.
В случаите по б. а – в), туроператорът си запазва правото да размести отделни елементи от туристическата програма или да промени същата, без да дължи неустойки или обезщетения.
47. При отказ на граничните служби да допуснат влизане на ПОТРЕБИТЕЛЯ на територията на съответната държава, ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност и не дължи връщане на заплатената за туристическото пътуване цена.
48. Ако Туроператорът направи значителна промяна в някои от съществените Клаузи от Договора за организирано пътуване, той е длъжен пряко или чрез туристическия агент да уведоми Потребителя за промяната в двудневен срок от настъпването й, но не по-късно от 10 дни преди началната дата на пътуването. Потребителят може да : 1. приеме промените, което се удостоверява с допълнително писменно споразумение към договора, което уточнява тяхото отражение върху цената, или : 2. Да се откаже от договора, без да дължи неустойка или обезщетение. Потребителят се задължава да уведоми за решението си относно направените промени в срок до 3 дни след получаване на уведомлението от туроператора, но не по-късно от началната дата на пътуването. Потребителя декларира, че посочените от него в Договора телефони, факс, e-mail са в действителност тези, които могат да бъдат използвани от Туроператора за бързо и неотменно предаване на уведомлението. Замяна на хотела или заведение за хранене и развлечение с друг от същата или по-висока категория без промяна на цената или замяна на транспортно средство с друго от същата или по-висока категория или класа не се счита за промяна на Договора за организирано пътуване.
49. Приемането на промените по предходния член се удостоверява с допълнително споразумение към Договора за организирано пътуване.
50. В случаите, посочени в т. 48, ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да се откаже от договора без да дължи неустойка или обезщетение като има право да избира една от следните възможности:
1. Да му бъде предложено друго пътуване от същото или по-високо качество;
2. Да му бъде предложено друго пътуване с обща цена от по-ниско качество, като в този случай ТУРОПЕРАТОРЪТ е длъжен да му възстанови разликата в цената между отмененото и предложеното пътуване или
3. Да му бъдат възстановени платените от него суми по договора в 7-дневен срок от датата на уведомлението за отказ.
51. Потребителят има право да се откаже от пътуването без санкция – 3 дни след записване и внасяне на депозит. При отказ от пътуване платените от Потребителя суми за самолетни билети и медицински застраховки не се възстановяват, независимо от сроковете на анулацията по-горе.
52. При отказ на Туриста от ТП по причини, които не са свързани с неизпълнение от Туроператора на неговите задължения, то внесената сума се възстановява изцяло, в срок от три работни дни, като от нея се удържат/могат да бъдат претендирани следните неустойки, в процент от стойността на ТП: повече от 3 месеца преди датата на пътуване – 0%; от 3 мес. до 30 дни – 30%; от 29 до 16 дни – 70%; по-малко от 15 дни до началото на ТП – 100%, от пълната стойност на ТП;
Незаплащането в срок на пълната стойност на избраното ТП се счита за отказ на Туриста с предвидените в тази точка последици.
53. При анулация на пътуването поради болест или други лични причини, свързани с ПОТРЕБИТЕЛЯ, той губи платените на ТУРОПЕРАТОРА суми в съответствие със сроковете на анулация и в размерите по т. 52, респективно дължи заплащане на тези суми, в случай, че не ги е платил.
54. В случай, че ПОТРЕБИТЕЛЯТ прекрати своята почивка/екскурзия/ през времетраенето й по свое желание, всички допълнителни разходи, вкючително и транспортните са за негова сметка. В този случай не може да има претенции за връщане на част от стойността на заявените услуги, доколкото същите подлежат на връщане
55. При подаване на документи с неверни данни и неспазване на сроковете от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ, ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да анулира пътуването, удържайки горецитираните неустойки.
56. При липса на минимален брой туристи (само ако е указан в съответната оферта) на Туриста се предлага допълнително заплащане за индивидуално пътуване, преориентиране за друга група или маршрут, а в срок до 14 дни, преди началото, Туроператорът, след като уведоми Туриста, има право да отмени пътуването, като възстановява цялата сума, без да се дължат взаимни неустойки и/или обезщетения.
57. Туроператорът не носи отговорност за изпълнението на услуги, които не са част от програмата, поръчани от туриста на място на трети лица.
58. Туроператорът не носи отговорност за наложени на туриста глоби и други санкции от оторизирани лица в приемащата страна за извършени от туриста правонарушения, като изхвърляне на боклук на нерегламентирано място, пушене на обществено място, непристойни външен вид и/или поведение, неспазване на правилата за движение и др. под.
59. Туроператорът има право във всеки един момент от пътуването едностранно да откаже да предостави част от включените в пакета услуги или прекрати едностранно и с незабавно действие настоящия договор без да дължи неустойки или обезщетения в случай, че туристът с поведението си създава сериозен риск за сигурността или удобството на останалите туристи, на слуители или съконтрагенти на туроператора или на държавни или общински служители в приемащата страна или за успешното продължаване на пътуването. В този случай туроператорът не дължи връщане на платени от потребителя суми по договора и има право на обезщетение за всички причинени му от неправомерното поведение на туриста вреди, в случай, че те надхвърлят по стойност цената на туристическия пакет.
VI. СПОРОВЕ И РЕКЛАМАЦИИ.
60. Всички спорове по изпълнение на настоящия Договор ще се решават чрез преговори по взаимно съгласие на страните. В случай, че съгласието не може да бъде постигнато, те ще се отнасят за разглеждане пред съда, в района на който е постоянният адрес или седалището на ответника. Иска на потребител може да бъде предявен и неговия настоящ или постоянен адрес.
61. В случай, че по време на пътуването се установят факти на неизпълнение или неточно изпълнение на условията по настоящия Договор, Потребителят се задължава незабавно в писмена или устна форма да уведоми доставчика на услугите и Туроператора с оглед своевременно предприемане на мерки, които удовлетворяват всички заинтересовани страни. Оплаквания, незаявени в писмен вид на място на съответния доставчик на услугата, които за първи път са повдигнати след края на престоя на пътуващото лице, Туроператорът имаправо да не ги разглежда.
62. В случай, че претенциите на Потребителя, свързани с качеството на предоставяната услуга, не могат да бъдат удовлетворени на място при предоставянето на услугата, Потребителят има право да предяви надлежно оформена рекламация, придружена с протокол, подписан от представител на приемащата агенция в съответната страна, администрацията на обекта, предоставящ туристическата услуга към Туроператора в писмен или устен вид в срок не по-късно от 14 от откриване на несъответствието на услугата с договореното.Всяка друга уговорка в тази връзка, с която предварително се изключват или ограничават правата на потребителя е недействителна и незаконосъобразна.
63. Туроператорът се задължава в срок от 30 (тридесет) дни след получаване на рекламацията да даде своето становище по нея на Потребителя.
64. Всякакви услуги извън пакетите, закупени от Туроператора и платени в Р. България, които са закупени и платени на място от пътуващите лица следва да се предявяват към посрещащия туроператор и към фирмата, която ги е предоставила. За такива услуги и за рекламации към такива услуги Туроператорът не носи отговорност.
VII. РЕД ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ДОГОВОРА.
65. Всяка от страните има право да поиска изменение или да прекрати Договора във връзка със съществени изменения на обстоятелствата, при които е бил сключен Договора, а за всички неуредени въпроси се прилага Закона за туризма и приложимото българско законодателство.
66. Споразумение за изменение или уведомление за прекратяване на Договора ще се извършва в писмена форма.
67. При изменение на Договора задълженията на страните се запазват в изменен вид. При прекратяване на Договора задълженията на страните се прекратяват след уреждане на финансовите взаимоотношения.
68. Потребителят декларира, че е запознат с доброволния характер и условията за събиране и обработване на лични данни за целите на изпълнение на настоящия договор, и че приема тези условия, включително че дава съгласието си за размножаване и поддържане на документите, съдържащи лични данни, предоставени във връзка с настоящия договор за целите на изпълнението му.
69. Туроператорът гарантира, че предоставените от Потребителя лични данни са защитени съгласно ЗЗЛД, обработват се само във връзка с изпълнението на настоящия договор и се съхраняват съгласно нормативните изисквания.
Защита на личните данни
Туристическа агенция „24 Травъл“ ООД гарантира на своите клиенти конфиденциалността на предоставените лични данни. Последните няма да бъдат използвани, предоставяни или довеждани до знанието на трети лица.
ТА “24 Травъл” ООД се задължава да не разкрива никакви лични данни за клиентите на трети лица – държавни органи, търговски дружества, физически лица и други, освен ако:
– има изрично писмено съгласие на клиента;
– информацията е изискана от държавни органи или длъжностни лица, които според действащото законодателство са оправомощени да изискват и събират такава информация. ТЪРГОВЕЦЪТ е длъжен да предостави информацията по силата на закона.
Банкови сметки
24 Травъл ООД
UniCredit Bulbank, клон гр. София, Младост 1
Сметка в лева
BG94 UNCR 7000 1523 2513 61
Банков код: BIC: UNCRBGSF
Направи подарък
ВАУЧЕРИТЕ ЗА ПОДАРЪК – ПЪТУВАНЕ, са чудесна възможност за оригинален подарък!
Независимо от повода – рожден ден, сватба, годишнина; израз на благодарност; награда или просто изненада за любим човек – ваучерът за мечтано пътуване или почивка със сигурност ще зарадва истински своя притежател!
Ваучерът за подарък е предплатена туристическа услуга – самолетна, автобусна екскурзия или почивка, хотелска резервация в страната или чужбина, самолетен билет. Ваучерът е документ, който дава право на приносителя му да получи туристическа услуга в офисите на 24 Travel.
Ваучерът може да бъде закупен в офисите на 24 Travel или да се заяви по телефон или имейл и да се заплати по банков път. Ваучерите могат да бъдат доставяни с куриер на посочен от купувача адрес.
Можете да закупите ваучер за определена стойност или за конкретна туристическа услуга:
* При закупуване на ваучер за определена стойност, купувачът заплаща избрана от него сума, посочена във ваучера, а притежателят му има възможност сам да избере за каква туристическа услуга да го използва. След получаване на ваучера, притежателят му може да се информира за предлаганите от 24 Travel оферти и налични места и да направи резервация за избрано от него пътуване в офис на 24 Travel, като предостави ваучера подарък и необходимите за резервация данни. В случай, че предплатената сума е по-малка от цената на избраното пътуване, потребителят заплаща разликата до пълната стойност на избраната услуга. В случай, че стойността на ваучера е по-голяма от заявените услуги – разликата не се възстановява. Ваучерът за определена стойност е със срок на валидност 1 година от датата на издаване
* При закупуване на ваучер за конкретна туристическа услуга, избраната услуга се посочва във ваучера. Необходимо е след получаването на ваучера, притежателят му да се свърже с офис на 24 Travel за потвърждение и уточняване на детайли и да предостави ваучера за подарък, както и необходимите за резервация данни.
Могат да бъдат изготвяни ваучери с избрано от купувача послание
Общи правила и условия:
Ваучерът не може да се заменя с неговата парична равностойност.
Ваучерът се използва еднократно.
Ваучерът не може да се преиздава.
Политика за защита на личните данни
ПОЛИТИКА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
- ВЪВЕДЕНИЕ
Информация за нас:
- „24 ТРАВЪЛ” ООД (Администраторът или 24 Травъл), е търговско дружество, учредено и съществуващо съгласно изискванията на българското законодателство, вписано в Търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел със седалище и адрес на управление в град Пловдив, п. код 4108, село Марково, ул. Тракия №9, ЕИК: 205095513, електронна поща: [email protected]
Информация за контакти в 24 Травъл, относно опазване на личните данни на нашите клиенти
„24 ТРАВЪЛ” ООД
ул. Тракия 9, гр. Пловдив, село Марково 4108
Петър Георгиев, телефон: 0899613637
- „24 ТРАВЪЛ“ ООД е регистриран туроператор и туристически агент по смисъла на чл. 61 и следващите от Закон за туризма, вписан в националния туристически регистър на Министерство на туризма (удостоверение № РК-01-7885, Заповед за регистрация № Т-РД-15-210/22.06.2018 г.).
- „24 ТРАВЪЛ” ООД е администратор на лични данни и извършва дейности по обработване на лични данни във връзка с осъществяваните от дружеството основни дейности: туроператорска дейност и туристическа агентска дейност.
- „24 ТРАВЪЛ“ ООД, като администратор на лични данни събира и обработва определена информация за физически лица. Тази информация може да се отнася и до други физически лица, с които Администратора има връзка или желае да установи бизнес контакт.
Настоящата Политика за личните данни има за цел да Ви информира какви лични данни се обработват във връзка с осъществяваните от 24 Травъл основни дейности, защо и как се обработват, кога е необходимо да се разкриват на трети лица. Също така, с нея ви предоставяме информация за правата, които имате във връзка с обработването на лични данни от 24 Травъл, съгласно Общия Регламент за защита на личните данни ( Регламент (ЕС) 2016/679) и Закона за защита на личните данни (ЗЗЛД).
- ДЕФИНИЦИИ:
1) „лични данни” означава всяка информация, свързана с идентифицирано физическо лице или физическо лице, което може да бъде идентифицирано („субект на данни”); физическо лице, което може да бъде идентифицирано, е лице, което може да бъде идентифицирано, пряко или непряко, по-специално чрез идентификатор като име, идентификационен номер, данни за местонахождение, онлайн идентификатор или по един или повече признаци, специфични за физическата, физиологичната, генетичната, психическата, умствената, икономическата, културната или социална идентичност на това физическо лице;
2) „обработване” означава всяка операция или съвкупност от операции, извършвана с лични данни или набор от лични данни чрез автоматични или други средства като събиране, записване, организиране, структуриране, съхранение, адаптиране или промяна, извличане, консултиране, употреба, разкриване чрез предаване, разпространяване или друг начин, по който данните стават достъпни, подреждане или комбиниране, ограничаване, изтриване или унищожаване;
3) „администратор” означава физическо или юридическо лице, публичен орган, агенция или друга структура, която сама или съвместно с други определя целите и средствата за обработването на лични данни; когато целите и средствата за това обработване се определят от правото на Съюза или правото на държава членка, администраторът или специалните критерии за неговото определяне могат да бъдат установени в правото на Съюза или в правото на държава членка;
4) „обработващ лични данни” означава физическо или юридическо лице, публичен орган, агенция или друга структура, която обработва лични данни от името на администратора;
5) „получател” означава физическо или юридическо лице, публичен орган, агенция или друга структура, пред която се разкриват личните данни, независимо дали е трета страна или не. Същевременно публичните органи, които могат да получават лични данни в рамките на конкретно разследване в съответствие с правото на Съюза или правото на държава членка, не се считат за „получатели”; обработването на тези данни от посочените публични органи отговаря на приложимите правила за защита на данните съобразно целите на обработването;
6) „надзорен орган” означава независим публичен орган, създаден от държава членка и отговорен за наблюдението на прилагането на Регламент (ЕС) 2016/679.
III. КАКВИ ВАШИ ДАННИ СЪБИРАМЕ И ОБРАБОТВАМЕ:
Личните данни, събирани и обработвани от 24 Травъл са:
- Обикновени (Общи) лични данни:
– Три имена;
– Адрес;
– Електронна поща;
– Телефонен номер;
– Номер и дата на издаване на документ за самоличност и орган, който го е издал;
– гражданство.
- Единен граждански номер (ЕГН), съответно за чужденци – личен номер на чужденец или дата на раждане;
Когато обработваме посочените по-горе Ваши лични данни за целите на предоставяне на туроператорски услуги, за тяхното заплащане, за изпълнение на Ваши заявки за услуги, както и с цел да изпълним наши нормативни задължения, тази обработка е задължителна, за изпълнение на тези цели. Без тези данни, не бихме могли да предоставяме съответните услуги. Ако не ни предоставите данни за идентификация, не бихме могли да сключим с Вас договор за предоставяне на туроператорска услуга.
- КАК И ЗАЩО ОБРАБОТВАМЕ ЛИЧНИТЕ ВИ ДАННИ:
- За изпълнение на договор или в контекста на преддоговорни отношения.
– във връзка с изпълнението на договори с клиенти – потребители по смисъла на Закона за туризма, по силата на които клиентът възлага на 24 Травъл да предостави туристически услуги и да организирани туристическо пътуване,
– във връзка с изпълнението на договори, между 24 Травъл и други туроператори, по силата на които туроператорите предоставят отделни туристически услуги и организирани туристически пътувания, когато тези договори се сключват чрез 24 Травъл като туристически агент.
Обработката се извършва с цел:
- установяване на самоличността на клиента през всички търговски канали;
- управление и изпълнение на Вашите заявки за услуги, изпълнение на договори за предоставяните услуги;
- изготвяне на предложение за сключване на договор;
- извършване на обработка от обработващ данните при сключване на договор, възлагане, отчитане, приемане, разплащане;
- изготвяне и изпращане на сметка/фактура за услугите, които използвате при нас;
- да осигурим необходимото Ви цялостно обслужване, както и да събираме дължимите суми за ползваните услуги;
- всякакво техническо съдействие за осъ
- ществяване на предоставените услуги;
- уведомление за всичко, свързано с услугите, които ползвате при нас, изпращане на различни известия, уведомление за проблеми, грешки или за да отговорим на подадени от Вас молби, жалби, предложения;
2. За изпълнение на нормативни задължения
Ние обработваме идентификационните Ви данни и други лични данни, за да спазим задължения, които са предвидени в нормативен акт, като например:
- изпълнение на задължения, предвидени в Закона за защита на потребителите и Закон за туризма;
- предоставяне на информация на Комисията за защита на потребителите, министъра на туризма; областните управители; кметовете на общини; председателя на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор или оправомощено от него длъжностно лице или трети лица, предвидени в Закона за защита на потребителите или Закон за туризма;
- предоставяне на информация на Комисията за защита на личните данни във връзка със задължения, предвидени в нормативната уредба за защита на личните данни – Закон за защита на личните данни, Регламент (ЕС) 2016/679 от 27 април 2016 година и др.;;
- задължения, предвидени в Закона за счетоводството и Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и други свързани нормативни актове, във връзка с воденето на правилно и законосъобразно счетоводство;
- предоставяне на информация на съда и трети лица, в рамките на производство пред съд, съобразно изискванията на приложимите към производството процесуални и материалноправни нормативни актове;
- удостоверяване на възраст при пазаруване онлайн.
3. След Ваше съгласие
В някои случаи ние обработваме личните Ви данни (собствено и фамилно име, електронна поща), само след предварителното Ви писмено съгласие. Съгласието е отделно основание за обработване на личните ви данни и целта на обработката е посочена в него, и не се покрива с целите, изброени в тази политика. Ако ни дадете съответното съгласие и до неговото оттегляне или прекратяване на всякакви договорни отношения с Вас:
- изготвяме за вас електронен информационен бюлетин на нашия уеб сайт относно туристическите услуги и организираните туристически пътувания, предлагани от „24 ТРАВЪЛ” ООД като туроператор и като туристически агент. Съгласието се предоставя при подаване на електронна заявка на сайта на дружеството за получаването на информационния бюлетин на електронна поща.
- Изпращаме лични рекламни и други търговския съобщения до потребители, подали заявка за получаване на информационен бюлетин в социалната мрежа „Фейсбук“, съдържащи информация относно предлаганите от „24 ТРАВЪЛ” ООД като туроператор и като туристически агент туристическите услуги и организираните туристически пътувания.
4. С оглед наш легитимен интерес
Ние използваме данните Ви за идентификация (с изключение на ЕГН), за да извършим основен анализ на данните Ви с цел да пригодим предлаганите от нас услуги към индивидуалните Ви потребности и да Ви предложим нови услуги, които да ги задоволяват.
Ние обработваме данните Ви и със следните цели, които представляват наш легитимен интерес:
- Подготовка и съхранение на статистическа информация и справки в агрегиран вид, за да развием и усъвършенстваме предлаганите от нас продукти и услуги и да подобрим обслужването на нашите клиенти.
V. КОГА И ЗАЩО СПОДЕЛЯМЕ ЛИЧНИ ДАННИ С ТРЕТИ ЛИЦА
Ние предоставяме Ваши лични данни на трети лица, като основната ни цел е да Ви предложим качествено, бързо и комплексно обслужване като се грижим услугите, които Ви предлагаме да покриват вашите очаквания. Не предоставяме Ваши лични данни на трети лица, преди да сме се уверим, че са взети всички технически и организационни мерки за защита на тези данни като се стремим да осъществяваме строг контрол за изпълнение на тази цел. В този случай ние оставаме отговорни за конфиденциалността и сигурността на вашите данни.
Лични данни предоставяме на следните категории получатели (администратори на лични данни):
1. Лица, обработващи данни от името на 24 Травъл:
- органи, институции и лица, на които сме длъжни да предостави лични данни по силата на действащото законодателство (за изпълнение изискванията на закон за счетоводството и др.);
- дружества събирачи и/или обезпечаващи вземанията – агенции за събиране на вземания, кредитни агенции, които чрез поръчителство или друг способ, обслужват и събиране на вземания;
- пощенски оператори, с оглед изпращане на пратки, съдържащи договори, допълнителни споразумения и други документи и необходимостта от удостоверяване на самоличността при връчването им;
- лица, които по възлагане поддържат оборудване, софтуер и хардуер, използвани за обработка на лични данни и необходим за изграждане на мрежата на дружеството и за извършване на различни услуги по отчитане, разплащане на услуги и продукти, техническа поддръжка и др.;
- лица, наети на граждански договор от 24 Травъл, подпомагащи процесите по продажба, логистика, и др.;
- контрагенти – доставчици на туристически услуги, включени в организирано туристическо пътуване, като настаняване, превоз, хранене, допълнителни туристически услуги;
- ИТ компании, обслужващи информационните системи на администратора;
- рекламни агенции;
- банки за обслужване на плащанията, извършени от Вас;
- лица, извършващи консултантски услуги в различни сфери.
- „24 ТРАВЪЛ” ООД има правото и може да предава събраните и обработваните лични данни на публичен орган или на доставчик на туристическа услуга в трета държава, която не е член на Европейския съюз или на международна организация, в случаите, когато това е необходимо за изпълнението на сключения договор за организирано пътуване или за сключването или изпълнението на договор, сключен в интерес на субекта на данните между „24 ТРАВЪЛ” ООД и друго физическо или юридическо лице (например, при необходимост от издаване на виза за трета държава; доставяне на хотелско настаняване, превоз или друга услуга в трета държава), независимо от наличието или отсъствието на решение на Европейската комисия относно адекватното ниво на защита в съответната трета държава или международна организация, наличието на подходящи гаранции или на съгласие на субекта.
2. Лица, обработващи данните от свое име
- компетентни органи, които по силата на нормативен акт имат правомощия да изискват предоставянето на информация, сред която и лични данни, като например – съдилища, прокуратура, различни регулаторни органи като Комисия за защита на потребителите, Комисия за защита на личните данни, Национална агенция по приходите, органи с правомощия по защита на националната сигурност и обществен ред;
- Съвместни администратори на лични данни, които съвместно с нас определят целите и средствата на обработване на личните Ви данни
- когато „24 ТРАВЪЛ” ООД сключва договори в качеството на туроператор, чрез туристически агент, и обработва лични данни на клиенти – потребители на туристически услуги с цел сключването и изпълнението на тези договори. В тези случаи „24 ТРАВЪЛ” ООД и туристическият агент, който сключва договора за „24 ТРАВЪЛ” ООД, са съвместни администратори.
- когато „24 ТРАВЪЛ” ООД сключва договори в качеството си на туристически агент, от името на други туроператори, и обработва лични данни на клиенти – потребители на туристически услуги с цел сключването и изпълнението на тези договори. В тези случаи туроператорът и „24 ТРАВЪЛ” ООД са съвместни администратори.
VI. КАК ЗАЩИТАВАМЕ ВАШИТЕ ЛИЧНИ ДАННИ
За осигуряване на адекватна защита на данните на нашите клиенти, ние прилагаме всички необходими организационни и технически мерки, предвидени в Закона за защита на личните данни, както и най-добрите практики от международни стандарти (ISO 27001:2013 и др.).
Дружеството е установило структури по предотвратяване на злоупотреби и пробиви в сигурността и е определило Длъжностно лице за защита на данните, които подпомагат процесите по опазване и обезпечаване сигурността на Вашите данни.
С цел максимална сигурност при обработка, пренос и съхранение на Вашите данни, може да използваме допълнителни механизми за защита като криптиране, псевдонимизация и др..
VII. КОГА ИЗТРИВАМЕ ВАШИТЕ ЛИЧНИ ДАННИ
- По правило, прекратяваме използването на вашите лични данни, за целите, свързани с договорното правоотношение, след прекратяване на договора, но не ги изтриваме преди изтичане на една година от прекратяване на договора или до окончателно уреждане на всички финансови задължения и изтичане на нормативно определените задължения за съхраняване на данните, като: задължения по Закона за счетоводството за съхранение и обработка на счетоводни данни (11 години), изтичане на определените в Закона за задълженията и договорите давностни срокове за предявяване на претенции (5 години), задължения за предоставяне на информация на съда, компетентни държавни органи и др., основания, предвидени в действащото законодателство (5 години), съхранява регистри на всички жалби и молби, за които се прилага това условие, както и отговорите до тях за срок от 2 (две) години. Моля да имате предвид, че няма да изтрием или анонимизираме Ваши лични данни, ако те са необходими за висящо съдебно, административно производство или производство по разглеждане на ваша жалба пред нас.
- Лични данни, които са записани и съхранявани на технически електронен носител, с изключение на данните в счетоводните регистри, при условие, че не са от значение за изпълнение на нормативните задължения, посочени в т. 1, могат да бъдат изтрити по преценка на 24 Травъл или по искане на субекта на личните данни, преди изтичането на срока по ал.1, след като е приключило изпълнението на сключения договор.
- Личните данни, обработвани с цел реклама и маркетинг чрез разпространяването на електронен информационен бюлетин до потребители на уеб сайта и/или чрез изпращането на лични рекламни и други търговски съобщения до потребители на социалната мрежа Фейсбук, могат да бъдат изтрити:
– по преценка на 24 Травъл или
– по искане на субекта на личните данни след оттеглянето на съгласието му за обработване. По всяко време Вие можете да оттеглите дадено от ваша страна съгласие чрез препратка за прекратяване на абонамента в края на информационния бюлетин или като ни изпратите email на посочената в настоящата политика електронна поща. В тези случаи 24 Травъл се задължава да преустанови обработването на Вашите лични данни, като ви уверяваме, че това няма да доведе до лишаване от възможността Ви да ползвате като потребител предлаганите от дружеството туристически услуги и организирани туристически пътувания, или до други неблагоприятни последици за Вас. Във всички случаи, следва да имате предвид, че оттеглянето на съгласието Ви не засяга законосъобразността на обработването на събраните Ваши лични данни до момента на оттеглянето му.
VIII. ВАШИТЕ ПРАВА, ВЪВ ВРЪЗКА С ОБРАБОТВАНЕ НА ЛИЧНИТЕ ВИ ДАННИ
1. Право на достъп: Вие имате право да поискате от нас информация дали и до каква степен обработваме личните данни.
2. Право на корекция/допълване: В случай, че обработваме непълни или сгрешени/грешни данни, Вие имате право, по всяко време, да поискате да ги коригираме или допълним.
3. Право на изтриване: Можете да поискате изтриване на личните данни, отнасящи се до Вас, в случай че обработваме тези данни без правно основание. Моля, да имате предвид, че може да има причини изтриването да не се извърши веднага, поради наличие на нормативно изискване за запазване на данните.
4. Право на ограничаване на обработването:
Можете да поискате ограничаване на обработващите се персонализиращи данни, ако:
- оспорвате верността на данните, за периода, в който трябва да проверим верността им; или
- обработването на данните е без правно основание, но вместо да ги изтрием, Вие искате тяхното ограничено обработване; или
- повече нямаме нужда от тези данни (за определената цел), но Вие имате нужда от тях за установяването, упражняването или защитата на правни претенции; или
- сте подали възражение за обработването да данните, в очакване на проверка за законните основания на администратора.
5. Право на преносимост на данни: Можете да поискате от нас да предоставим личните данни, които сте поверили на нашата грижа в организиран, подреден, структуриран, общоприет електронен формат, ако::
- обработваме данните съгласно договора и базирано на декларацията за съгласие, която може да бъде оттеглена или на договорно задължение и
- обработването се извършва автоматично;
- Право на възражение: В случай, че обработваме данни за цели/задачи, задача от обществен интерес или при упражняването на официални правомощия, които са ни предоставени, или сме посочили, че обработване на данните за наш легитимен интерес, можете да възразите срещу обработването на данните.
- Право на жалба: В случай, че смятате, че нарушаваме приложимата нормативна уредба, Ви молим да се свържете с нас за изясняване на въпроса. 24 Травъл се задължава да приеме, разгледа и отговори на подадена от Вас жалба или сигнал, най-късно в срок от 1 месец от датата на получаване на жалбата. Разбира се, имате право да подадете жалба пред Комисията за защита на личните данни. След 25 май 2018 г. ще можете да подадете жалба и пред регулаторен орган, в рамките на ЕС.
8. Право да бъдете уведомен при нарушаване на сигурността на личните Ви данни, в случай, че нарушението е породило висок риск за правата и свободите ви.
IX. КОМПЕТЕНТНИ ОРГАНИ ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ:
Комисия за защита на личните данни, София, 1592, бул. Проф. Цветан Лазаров № 2, тел: +3592/91-53-518, E-Mail: [email protected]
Заявленията за упражняване на правата се подават лично или от изрично упълномощено от Вас лице, чрез нотариално заверено пълномощно. Заявление може да бъде отправено и по електронен път, по реда за оформяне и подаване на електронен документ, предвиден в действащото законодателство. Заявлението следва да съдържа: а) име, адрес и други данни за идентифициране на съответното физическо лице; б) описание на искането; в) предпочитана форма за комуникация и действия по чл. 15-22 от Регламент (ЕС) 2016/679; г) подпис, дата на подаване на заявлението и адрес за кореспонденция; д) при подаване на заявление от упълномощено лице към заявлението се прилага и съответното пълномощно.
X. АКТУАЛНОСТ И ПРОМЕНИ НА ПОЛИТИКАТА
С цел да прилагаме най-актуалните мерки за защита и с цел спазване на действащото законодателство, ние ще актуализираме редовно настоящата Политика за защита на личните данни. Ако промените, които направим, са съществени, можем да публикуваме съобщение за направените промени в нашия интернет сайт.
Пътувам за
“Пътувам за” е услуга на Външно Министерство на Република България. Предоставя основна информация за българи пътуващи в чужбина като: обща информация за дестинацията на пътуването; документи за пътуване и визов режим; практически съвети; консулски услуги и др.
https://www.mfa.bg/bg/embassyinfo